מאסטרינג – MASTERING

שלב המאסטרינג הינו האחרון בתהליך של יצירת דיסק שלם או שיר בודד (סינגל) , ראשית כל  על מנת להבין את תפקידו של
טכנאי המאסטרינג יש להבין את תהליך  היצירה של השיר מתחילתו עד סופו.

ראשית שלב ההקלטה

בה ניגשת הלהקה או האומן לאולפן הקלטות (חיצוני או ביתי) ומקליטים את הכלים הדרושים לשיר.
במוסיקה האלקטרונית  שלב ההקלטה (אם קיים בכלל) הוא קצר יחסית שכן רוב הכלים מתוכנתים ע"י
מחשב או סינתיסייזרים חיצוניים (אנאלוגים או דיגיטאליים).

לאחר השלב של הנצחת הכלים על מדיה מכל סוג שלא תהיה מגיע שלב המיקס, בשלב זה טכנאי המיקס קובע
יחסי עוצמות בין הכלים ומטמיע אותם בגוון ובעומק מסויים על מנת שהרעיון האומנותי שעומד מאחורי השיר
יהיה ברור  ובולט ורק לאחר מכן טכנאי המאסטרינג נכנס לתמונה.

מכיוון שבעולם המוסיקה קיימים אינסוף ז'אנרים ושיטות הפצה,
טכנאי המאסטרינג נאבק בלא מעט מגבלות טכניות על מנת לבצע את עבודתו.

עוצמה! – מחקרים בתחום  ה"פסיכו אקוסטיקה" העוסק בנושא הבנת  תחושת השמע ותפיסתו ע"י המח הוכיחו

שמאזינים פיתחו חיבה גדולה יותר  לשירים שנשמעים חזקים בעצמתם.
בנושא זה פועל איש המאסטרינג  במגבלה מסויימת ופה טמון האתגר הגדול ביותר בתחום המסטרינג ,
שכן לכל מדיה ישנה מגבלת עצמה משלה וכך בעצם כל אנשי המאסטרינג בעולם שואפים להביא את היצירה
המוסיקלית לעוצמה המקסימלית.

כל השלבים אשר קודמים לשלב המאסטרינג נעשים בד"כ באולפנים אשר מטופלים אקוסטית ובציוד מקצועי.
טכנאי המאסטרינג דואג בנוסף  להביא את האלבום למצב שבו הוא יתאים באיכות הסאונד שלו לכל מערכת אשר בה הוא יושמע.

טכנאי המאסטרינג הינו גם הטכנאי אשר "עורך" את האלבום ומייצא את הקובץ הסופי אשר מותאם לסטנדרטים הבינלאומיים (הספר האדום).
בקיצור, MASTERING  הינו תחום אשר כולל בתוכו המון רבדים ופעולות ובכדי להפוך לאיש מאסטרינג נדרשת הבנה עמוקה בעולם הסאונד.

קורס מאסטרינג נלמד במשך שנת הלימודים השנייה בביה"ס במסלול לימודים המלא

לפירוט לגבי תוכנית הלימודים לחץ כאן