הגברת אירועים

תחום הגברת המופעים מצטייר בדמיונם של לא מעט אנשים כתחום ששייך לגברים רחבי הקף מיוזעים, למרות זאת,
יש לציין שתחום זה מצריך כושר אילתור, ידע טכני רב ויצירתיות. רק כדי להכניס דברים לפרופורציות.
כאשר לקוח מזמין שירותי הגברה, חברת ההגברה תתחשב במספר גורמים :

גודל, מימד וכמות הקהל

על מנת שחברת ההגברה תוכל לספק עצמת שמע ראויה, יש להתחשב בשיקולים אלו, לדוגמא: כאשר אירוע נערך במקום מקורה,
קירות האולם מחזירות את האנרגיה האקוסטית מנגד, כאשר האירוע נערך במקום פתוח, אין קירות שיחזירו את האנרגיה האקוסטית
והיא בעצם נאבדת ולכן לאותה כמות קהל דרושים פי שתיים הספק על מנת לספק את אותה עצמת שמע.

אופי האירוע (רוק/פופ/קלאסי/ג'אז)

ז'אנרים שונים דורשים טיפול שונה מבחינת בחירת מיקרופונים נכונים וצורת הצבתם, לדוגמא כאשר מדובר במופע של מוסיקה קלאסית,
לא נהוג להשתמש בהגברה חיצונית ובעצם כמות הנגנים קובעת את עוצמת השמע במקרה זה מערכת ההגברה תפקידה "להשלים" עצמה
לכלים שצריכים לקבל תשומת ולהתבלט קצת מעל שאר הכלים .

לעומת זאת במופע רוק השימוש במיקרופונים הוא נרחב ובעצם כל הכלים מקבלים "עזרה" ומוגברים על ידי מערכת הגברה חיצונית.

אתגרים טכניים

לעיתים מקום האירוע אינו מכיל חיבור לחשמל ולכן על חברת ההגברה יש להערך מבחינה זו ע"י גנרטור מתאים (שיספק מספיק כח חשמלי),
כמו כן גם במקום בו יש חיבור קבוע לחשמל יש אתגרים משלו כגון התנגשות מערכות תאורה עם מערכות הגברה
(הדבר יכול לגרום לזליגת רעשים למערכות ההגברה) . . .

יש לציין שמעבר לאתגרים שצויינו במאמר זה, נדרשת מטכנאי ההגברה עמידה בלוחות זמנים נורא טובעניים,
עבודה זריזה תוך כדי תנאים מלחיצים , אך כאשר מערכת ההגברה מתפקדת כראוי וטכנאי הסאונד צלח מעל כל האתגרים,
טכנאי הסאונד ירגע ויתענג מאיכות הסאונד . . .. ואין סיפוק גדול מזה.

מקצוע "הגברת המופעים" נלמד בבית הספר לסאונד. . .נשמע מעניין?! רוצים לשמוע עוד…