הפקה באולפן הביתי

המקצוע הפקה מוסיקלית הוא אחד מהמקצועות הנחשקים ביותר בתעשיית המוסיקה

בתהליך ההפקה המוסיקלית, מגיע אמן או ההרכב,עם שיר גולמי אל המפיק, תפקידו של המפיק הוא לקחת את השיר ולבצע בו שינויים מבחינת קצב, מבנה, טון, טקסט וסאונד על מנת שהקונספט האומנותי שלו יהיה קל יותר להבנה ויחליק לאוזניהם של המאזינים ללא אתגרים מיותרים! וכך לרוב נוצרים להיטים.

כמו כן, המפיק אחראי על "חתימת הסאונד" של השיר או האלבום.

ההתקדמות הטכנולוגית בעולם המחשוב והאודיו דיגיטלי נתנו את האפשרות להקמת האולפן הביתי
וכיום ניתן להקים אולפן ביתי בעלות מינימאלית דבר שלא היה מתאפשר לפני 20 שנה.

עקב הנגישות אל הציוד "צצו" המון אולפנים ביתים אשר משתווים מבחינת הציוד אותו קיים לרשות המפיק ומה שמבדיל ביניהם הוא למעשה הידע והמקצועיות אותו הם רוכשים בדרך.

במסלול לימודי הפקה מוסיקלית – אנו שמים דגש על התמקצעות תחום טכנאות הקול על מנת להקנות לבוגרינו את הנסיון הנדרש על מנת שיוכלו להפיק בצורה הכי מקצועית שיש באולפן הביתי .

למי מיועד המסלול ?

ליוצרים ומוסיקאים הרוצים להתמקצע בתחום ההפקה והסאונד באולפן הביתי .

נושאי  הלימוד במסלול

● מבוא לסאונד והכרת הצליל
● הכרת הכלים הטכנים לטיפול במאפייני הצליל
● הכרת המחשב וסביבת העבודה באולפן הביתי ופרוטקול המידי
● תיאוריה מוסיקלית
● אפקטים טוריים ומקביליים
● שולחנות בקרה(מיקסרים )  ותהליך זרימת הסיגנל באולפן
● מידי ולמידת תוכנת הקיובייס להפקה וליצירה
● הצבת מיקרופונים להקלטות אקוסטיות
● הקלטת תופים ובס.
● הקלטת כלים הקשה וכלים שונים
● הקלטת גיטרה חשמלית ואקוסטית
● הקלטת שירה
● עריכת אודיו מתקדמת. (תיקון זיופים וקצב )
● סדנאות מיקסים ושימוש באפקטים
● מאסטרינג ועריכה דיגיטלית
● ליווי והנחיה לפרויקט מסכם

כל אלו למעשה מרכיבים את ה"ארגז הכלים" הדרוש כיום למפיק באולפן הביתי

מידע כללי

● משך הקורס כ5 חודשים שני ימי לימוד בשבוע .
● לבוגרי הקורס תונפק תעודת גמר מסאונד יואב גרא – ביה"ס הישראלי לעיצוב והנדסת קול
● תמיכה מקצועית- ליווי ,הדרכה וביקורת עבודות לאורך כל הקורס.
● עבודות תלמידים נבחרות במהלך הקורס יועלו לדף הפייסבוק של סאונד, בתיאום עם המרצה והסטודנט.
● יתכנו שינויים במערך המפגשים.
● הלימודים מוכרים לפיקדון חיילים משוחררים
● לא נדרש ידע מוקדם

על "קצה המזלג" על תוכנת ה CUBASE
תוכנת CUBASE הינה אחת התוכנות הנפוצות בימינו ליצירת מוסיקה אלקטרונית ואקוסטית.

בעבר הלא רחוק לפני עידן הסאונד הדיגיטלי היה נהוג להקליט על טייפ סלילים אנלוגי בשילוב של אפקטים אנלוגיים וMIXER.
שעת הקלטה באולפן האנלוגי המסורתי הייתה יקרה מאוד ודרשה מיומנות רבה מהטכנאים שתפעלו את האולפן ומהמוסיקאים שהוקלטו בהם.

רק כדי להבין את האתגר של תהליך ההקלטה בעידן האנאלוגי, יש לעכל את העובדה שבעידן האנלוגי המושג "UNDO" לא היה קיים, כלומר,
אם נגן ביקש להקליט TAKE נוסף של התפקיד המוסיקלי כדי להתחרות בTAKE שכבר הקליט וה TAKE החדש לא בוצע כראוי,
לא היה ניתן לבצע "אחורה פנה" ולהחזיר את ה TAKE הקודם.

כמו כן כל עניין העריכה של החומר המוקלט לא היה פשוט כי אם רצינו לערוך תפקיד מסויים אשר כבר הוקלט היה צריך פיזית לחתוך את
הסלילים אשר עליהם החומר הוקלט להדביק אותם מחדש . עם התפתחות תחום המחשבים והסאונד הדיגיטאלי, החלו תוכנות הסאונד להחליף
את קונסטלציית האולפן האנלוגי ושילבו בתוכן את כל האלמנטים שנכחו באולפן האנאלוגי באופן דיגיטאלי ווירטואלי.

בשנת 2002 השיקה חברת STEINBERG את הגרסא הראשונה של תוכנת הקיובייס, אשר בנוסף ל MIXER, אפקטים ו TAPE דיגיטאלי,
הכילה בתוכה גם סינתיסייזרים ווירטואליים המאפשרים סינתזה ויצירת צלילים אלקטרוניים. משנת 2002 ועד היום שיחררה
חברת STEINBERG גירסאות שונות של תוכנת הקיובייס.